• Πολλά από τα ηλεκτρονικά συστήματα που σήμερα ανήκουν στον βασικό εξοπλισμό των μοτοσυκλετών παγκοσμίως ανεξάρτητα κατηγορίας, παρουσιάστηκαν για πρώτη φορά από τη Ducati, η οποία με τα χρόνια έχει κερδίσει τη θέση ως μιας από τις πιο avant-garde εταιρείες στον κλάδο
  • Σήμερα, τα μοντέλα Ducati αποτελούν τεχνολογικό σημείο αναφοράς στην κατηγορία τους χάρη στις συνεχείς επενδύσεις στην έρευνα και την ανάπτυξη και τη συνεχή μεταφορά λύσεων και τεχνογνωσίας από τον χώρο των αγώνων
  • Για να εγγυηθεί στους Ducatisti την καλύτερη δυνατή εμπειρία με τη μοτοσυκλέτα, η εταιρεία από το Borgo Panigale αναπτύσσει το μεγαλύτερο μέρος των ηλεκτρονικών της in house, προσφέροντας στους πελάτες της συνεχείς βελτιώσεις στα τρέχοντα μοντέλα

 

Κάθε Ducati είναι ένας μαγικός συνδυασμός ομορφιάς και τεχνολογίας. Μια μοναδική ισορροπία που ο κατασκευαστής από το Borgo Panigale μπόρεσε να δημιουργήσει στη διάρκεια των χρόνων, συνδυάζοντας την προσοχή στη σχεδίαση,  με το αδιάλειπτο έργο του τμήματος R&D στον τομέα της καινοτομίας. Από τη Multistrada V4 έως την Panigale V4, κάθε μοντέλο έχει σχεδιαστεί για να προσφέρει στους Ducatisti μόνο το καλύτερο, χάρη στις εξελιγμένες λύσεις που μπορούν να τους προσφέρουν μια αξέχαστη εμπειρία οδήγησης.

Υπό αυτό το πρίσμα, τα ηλεκτρονικά διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο, και ακριβώς γι’ αυτόν τον λόγο, ειδικά τα τελευταία 15 χρόνια, η Ducati επενδύει καθημερινά στην ανάπτυξη τεχνολογιών αιχμής.

Οι ηλεκτρονικές λύσεις καθιστούν δυνατό το ραφινάρισμα του χαρακτήρα κάθε μοτοσυκλέτας σύμφωνα με την χρήση για την οποία προορίζεται: είτε για να εξασφαλίσει την καλύτερη απόδοση στην πίστα με την Panigale V4, είτε για να προσφέρει το πιο άνετο και συναρπαστικό ταξίδι με τη Multistrada V4.

Χάρη σε αυτή τη φιλοσοφία, στο πέρασμα των χρόνων η Ducati παρουσίασε πολλές από τις λύσεις που αργότερα έγιναν μέρος του βασικού εξοπλισμού σε μοτοσυκλέτες διάφορων κατηγοριών

Οι καινοτομίες που εισήγαγε η Ducati

Το 2008, με την 1098R, η Ducati ήταν ο πρώτος κατασκευαστής μοτοσυκλετών που εισήγαγε το Traction Control σε μια μοτοσυκλέτα, ανεβάζοντας τον πήχυ όσον αφορά στην απόδοση και την ασφάλεια των super sport μοτοσυκλετών.

Μόλις ένα χρόνο αργότερα, ο προβολέας LED που παρουσιάστηκε στη Streetfighter 1100 αποτέλεσε μια ακόμα παγκόσμια πρώτη για τη Ducati.

Το 2010, η εταιρεία παρουσίασε την πρώτη μοτοσυκλέτα στον κόσμο που «άλλαζε χαρακτήρα» χάρη στην παρουσία των Riding Modes: τη Multistrada 1200 S.

Άλλες ηλεκτρονικές καινοτομίες που εισήγαγε η Ducati περιλαμβάνουν τον ηλεκτρονικό πίνακα οργάνων  TFT στη Diavel, το 2011, ακόμα ένα παράδειγμα μιας τεχνικής λύσης που έχει γίνει πλέον στάνταρ για μοτοσυκλέτες σε κάθε κατηγορία.

Το 2012, η 1199 Panigale, η οποία έλαβε το βραβείο σχεδιασμού Compasso d’Oro, σηματοδότησε την εισαγωγή στο χώρο της μοτοσυκλέτας των Full-LED φωτιστικών σωμάτων και της ηλεκτρονικής διαχείρισης πέδησης από τον κινητήρα.

Δεδομένου ότι η ασφάλεια αποτελεί μια πολύ σημαντική αξία για τη Ducati, το 2014 ο κατασκευαστής από το Borgo Panigale, από κοινού με την Dainese, παρουσίασαν την πρώτη μοτοσυκλέτα με ενσωματωμένο σύστημα που επικοινωνούσε με τον αερόσακο στο μπουφάν του αναβάτη: τη Multistrada 1200 Touring D|Air. Εκείνη την εποχή, τα συστήματα αερόσακων δεν εξασφάλιζαν τα σημερινά πρότυπα ασφαλείας, την ίδια στιγμή που το εξελιγμένο σύστημα της Multistrada 1200 Touring D|Air έστελνε το σήμα ενεργοποίησης σε μόλις 20 ms σε περίπτωση σύγκρουσης ή ολίσθησης.

Το 2018 η Ducati παρουσίασε το σύστημα Slide By Brake που επιτρέπει την ελεγχόμενη ολίσθηση ισχύος κατά την πέδηση στην Panigale V4, ενώ το 2020, με τη Multistrada V4, η Ducati ήταν ο πρώτος κατασκευαστής μοτοσυκλετών που εισήγαγε το ραντάρ στον κόσμο των δύο τροχών, κάτι που επέτρεψε την εφαρμογή των συστημάτων Adaptive Cruise Control και Blind Spot Detection.

Το 2023 ακολούθησε η εκτεταμένη απενεργοποίηση κυλίνδρων στη Multistrada V4 Rally, ένα εξελιγμένο σύστημα που, σβήνοντας τους δύο πίσω κυλίνδρους του κινητήρα, μειώνει την κατανάλωση καυσίμου και τη θερμότητα. Αυτές είναι οι καινοτομίες που εισήγαγε η Ducati στον κόσμο των δύο τροχών, πολλές από τις οποίες είναι πλέον στάνταρ σε μοτοσυκλέτες «άνω των 500 κ.εκ.». (link).

Εκτός από τη συνεχή έρευνα για εισαγωγή νέων τεχνικών λύσεων στην αγορά, το τμήμα R&D της Ducati εργάζεται καθημερινά για να εξελίσσει, να τελειοποιεί και να βελτιώνει τις υπάρχουσες μοτοσυκλέτες, χρόνο με τον χρόνο. Αυτό συνέβη, για παράδειγμα, με τους κατόχους Multistrada V4, οι οποίοι έλαβαν δωρεάν, μέσω αναβάθμισης του λογισμικού τα συστήματα Minimum Preload και Easy Lift όταν εισήχθησαν σε μεταγενέστερα μοντέλα, αλλά και  αναβαθμίσεις του συστήματος πλοήγησης.  Αντίστοιχα οι κάτοχοι Panigale V4 έχουν επωφεληθεί από όλες τις αναβαθμίσεις που έχει υποστεί η Panigale V4 από το 2018 μέχρι σήμερα.

Η δημιουργία ασφαλών, υψηλών επιδόσεων και ευκολοδήγητων μοτοσυκλετών είναι η βάση της εξέλιξης κάθε Ducati, η οποία χάρη σε όλες αυτές τις καινοτομίες και τη συνεχή ανάπτυξη λύσεων που υπάρχουν ήδη στην αγορά, προσφέρει σήμερα μια γκάμα στην οποία κάθε μοντέλο αντιπροσωπεύει ένα σημείο αναφοράς στην κατηγορία του στον τομέα της τεχνολογίας, αλλά και της ασφάλειας, δεδομένου ότι όλες οι Ducati είναι στάνταρ εξοπλισμένες με Cornering ABS και Traction Control.

Η προσέγγιση της Ducati είναι να αναπτύσσει εσωτερικά τις τεχνολογίες που θα εισαχθούν στις μοτοσυκλέτες της, από κοινού με τους προμηθευτές της, αποκτώντας ταυτόχρονα πολύ σημαντική τεχνογνωσία.. Τέτοια παραδείγματα αποτελούν η στενή συνεργασία με τις Pirelli, Brembo, Bosch (TBC) και άλλους προμηθευτές με τους οποίους η Ducati συμμετέχει στην ανάπτυξη εξαρτημάτων που τοποθετούνται για πρώτη φορά στις μοτοσυκλέτες της. Αυτή η προσέγγιση είναι ακόμη πιο πολύτιμη όταν πρόκειται για ηλεκτρονικά, επειδή επιτρέπει στην Ducati να έχει τον πλήρη έλεγχο των εφαρμοζόμενων τεχνολογιών, με αποτέλεσμα να μπορεί να τις προσαρμόσει χωρίς περιορισμούς ανάλογα με το μοντέλο στο οποίο εφαρμόζονται, από την Panigale V4 έως τη Scrambler.

Ηλεκτρικά & Ηλεκτρονικά Συστήματα: ανάπτυξη και δημιουργία τεχνογνωσίας

Η πορεία προς την καινοτομία στα ηλεκτρονικά συμβαδίζει με την ανάπτυξη του τμήματος Ηλεκτρικών & Ηλεκτρονικών Συστημάτων, το οποίο έχει δει τους πόρους του να τετραπλασιάζονται από τα τελευταία δέκα χρόνια. Μέσα από το έργο αυτού του τμήματος, το οποίο είναι μέρος του τμήματος R&D, η Ducati μελετά, αναπτύσσει και παρουσιάζει νέα και συχνά καινοτόμα συστήματα στη γραμμή παραγωγής, αντλώντας σημαντική εμπειρία και από τον χώρο των αγώνων. Το συνεχές έργο ανάπτυξης και βελτίωσης των τεχνικών και τεχνολογικών λύσεων έχει εισαγάγει μια πολύ ευρεία γκάμα λειτουργιών και αυτόνομων συστημάτων σε ολόκληρη τη γκάμα, η οποία σήμερα ποικίλλει από την τελευταία λέξη της τεχνολογίας που διατίθεται στις Panigale V4 και Multistrada V4, έως τα συστήματα όπως τα Ride-by-wire, Traction Control, Quickshift, Riding Mode, Cornering ABS και τον ηλεκτρονικό πίνακα οργάνων TFT και σε πιο προσιτά μοντέλα, όπως η Scrambler (link).

Η καινοτομία της Ducati περιλαμβάνει επίσης νέες μεθόδους εργασίας. Επιπλέον της εσωτερικής ανάπτυξης νέων τεχνολογιών, η Ducati έχει πολλά – εργαστήρια εντός της εταιρείας εδώ και αρκετά χρόνια, για τη διεξαγωγή δοκιμών κατά τη φάση ανάπτυξης, χωρίς απαραίτητα να βασίζoνται σε εξωτερικούς πόρους ή προμηθευτές. Ένα από αυτά είναι το τμήμα Ηλεκτρικών & Ηλεκτρονικών Δοκιμών που είναι υπεύθυνο για τη δοκιμή των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών εξαρτημάτων των μοτοσυκλετών, υποβάλλοντας τα σε δοκιμές για να μετρηθεί η ποιότητα και η αντοχή τους στον χρόνο. Ο σκοπός αυτής της δραστηριότητας είναι διπλός: η γρήγορη επίλυση προβλημάτων που μπορεί να προκύψουν κατά τη φάση ανάπτυξης και η παρακολούθηση της ποιότητας των  τρεχόντων μοντέλων.

Μεταξύ των δοκιμών που πραγματοποιούνται από το εξειδικευμένο προσωπικό στο εργαστήριο Ηλεκτρικών & Ηλεκτρονικών Δοκιμών, υπάρχουν εκείνες για την επαλήθευση της λειτουργίας των εξαρτημάτων σε ακραίες θερμικές και περιβαλλοντικές συνθήκες, που γίνονται δυνατές χάρη στη χρήση στοιχείων ικανών να αναπαράγουν θερμοκρασίες που κυμαίνονται από -40°C έως 180°C βαθμούς και ατμοσφαιρικά φαινόμενα, όπως δυνατή βροχή ή υδρατμούς αλάτων. Τα εξαρτήματα υπόκεινται επίσης σε πίεση μέσω ρομπότ που επαναλαμβάνουν χιλιάδες φορές, λειτουργίες όπως για παράδειγμα, η περιστροφή των χειρολαβών του τιμονιού για να ελέγξει τη σωστή αξιοπιστία της καλωδίωσης ή άλλες λειτουργίες, όπως η πίεση του μοχλού του φρένου για την ενεργοποίηση του φωτός των φρένων, προκειμένου να επαληθευτεί η ανθεκτικότητά του σε πραγματικές συνθήκες χρήσης.

Επιπλέον, μέσα στο εργαστήριο, φτάνουν στον έλεγχο κάθε μεμονωμένου ηλεκτρονικού στοιχείου (chip), ακόμη και με το να το αναλύσουν στο μικροσκόπιο και να επαληθεύσουν την ακριβή σύσταση και τη σταθερότητά τους όσον αφορά τις προδιαγραφές ανάπτυξης.

Ο εντοπισμός σφαλμάτων λογισμικού και οι δραστηριότητες για εφαρμογές για κινητά πραγματοποιούνται επίσης στο πλαίσιο του τμήματος Ηλεκτρολογικών & Ηλεκτρονικών Δοκιμών. Με τα χρόνια, η συνδεσιμότητα γίνεται επίσης μια ολοένα και πιο σημαντική πτυχή στον τομέα της μοτοσυκλέτας και, δεδομένου του αυξανόμενου αριθμού κατασκευαστών smartphone και της συνεχούς ενημέρωσης των διαφόρων λειτουργικών συστημάτων, η παρουσία μιας ομάδας ανθρώπων στην εταιρεία που ασχολείται με αυτόν τον τομέα αντιπροσωπεύει μια προστιθέμενη αξία ώστε η εταιρεία να είναι πάντα μπροστά από την εποχή της. Ένα παράδειγμα αυτού μπορεί να βρεθεί στα συστήματα πλοήγησης: από το Phone Mirroring που υιοθετήθηκε στη Multistrada V4, η οποία μετατρέπει το ταμπλό σε έναν έγχρωμο πλοηγό χαρτών που περιέχει όλες τις πληροφορίες που απαιτούνται για την οδήγηση της μοτοσυκλέτας, μέχρι το Turn-by-Turn σύστημα που εισήχθη το 2023 στις DesertX και Diavel V4. Αυτές οι δύο λύσεις επιτρέπουν στη Ducati να μην δεσμεύεται σε ένα συγκεκριμένο λειτουργικό σύστημα, αλλά επιτρέπουν τη συμβατότητα με συστήματα iOS και Android και τη συνεχή εξέλιξη του λογισμικού που στη συνέχεια ενημερώνεται δωρεάν για τους πελάτες.

Όλα αυτά είναι «η μέθοδος Ducati». Μια μεθοδολογία εργασίας που επέτρεψε στη Ducati να δημιουργεί όλο και πιο καινοτόμα προϊόντα με βελτιωμένη ποιότητα, μία πραγματική απόδειξη του πώς οι στρατηγικές δεσμεύσεις του κατασκευαστή από το Borgo Panigale, από τον χώρο των αγώνων έως το R&D, μέσω επενδύσεων στην πειραματική έρευνα, στοχεύουν, χρόνο με τον χρόνο, να προσφέρουν στους Ducatisti τις μοτοσυκλέτες των ονείρων τους.

Καινοτομίες που εισήγαγε η Ducati ως παγκόσμιες πρωτιές:

  • 2008, DTC Traction Control – 1098 R
  • 2009, προβολέας LED – Streetfighter 1100
  • 2010, Riding Modes – Multistrada 1200 S
  • 2011, ηλεκτρονικός πίνακας οργάνων TFT – Diavel
  • 2012, Electronic Engine Brake Management (EBC) – Panigale 1199
  • 2012, Full-LED προβολέας – Panigale 1199
  • 2021, Adaptive Cruise Control/Blind Spot Detection – Multistrada V4
  • 2023, Εκτεταμένη Απενεργοποίηση Κυλίνδρων – Multistrada V4 Rally

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Για περισσότερες πληροφορίες:

Βίκυ Καραδήμου: 210-9981166, [email protected]