Εστιάζοντας στο μέλλον της βιώσιμης αυτοκίνησης, η Stellantis βρίσκεται δίπλα στους νέους, αναζητώντας και στηρίζοντας καινοτόμες ιδέες.

Η συνεργασία της ομάδας e-Mobility της Stellantis με νέους ανθρώπους για την αναζήτηση νέων λύσεων για το μέλλον της αυτοκίνησης αναπτύσσεται με γρήγορους ρυθμούς, βασιζόμενη σε καινοτόμες δράσεις, όπως το “e-Mobility Challenge”. Ουσιαστικά πρόκειται για μια πρόσκληση σε νέους ανθρώπους κάτω των 30 ετών να θέσουν και να συζητήσουν τις προτάσεις τους για μια καλύτερη για τους ανθρώπους και φιλικότερη προς το περιβάλλον αυτοκίνησης. Η φετινή εκδήλωση φιλοξένησε –διαδικτυακά- περισσότερους από 2.500 νέους οι οποίοι χωρίστηκαν σε ομάδες με στόχο να δώσουν τις δικές τους απαντήσεις στο ερώτημα, «ποια όρια θα πρέπει να ξεπεράσουν οι κατασκευαστές ώστε να αυξήσουν την αξία που θα προσφέρουν στον καταναλωτές του μέλλοντος;». Το πρώτο κομμάτι αυτού του ερωτήματος έχει να κάνει με το ίδιο το προϊόν και κατά πόσο θα μπορεί ο αγοραστής να το προσαρμόζει στις ανάγκες του με την ίδια ευκολία όπως για παράδειγμα επιλέγει μια σειρά στο Netflix. Επίσης το θέμα της ενέργειας για τη φόρτιση της μπαταρίας και ο τρόπος πληρωμής του σχετικού κόστους είναι ακόμα ένα κομμάτι που παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Η ενσωμάτωση υπηρεσιών και η δημιουργία μια νέας εμπειρίας αγοράς και χρήσης αποτελεί ένα πεδίο του οποίου τα σύνορα επεκτείνονται συνεχώς.

Αντίστοιχα, οι διαδικασίες παραγωγής στο μέλλον θα αντιμετωπίσουν σημαντικές προκλήσεις στην νέα εποχής της εξηλεκτρισμένης κίνησης. Οι κατασκευαστές θα πρέπει να ελέγχουν κάθε φάση της διαδικασίας, ξεκινώντας από την εξόρυξη των απαραίτητων ορυκτών και τις σχετικές επιπτώσεις που έχουν αυτές στο περιβάλλον και στις κοινωνίες, κάτι το οποίο επίσης αναζητά απαντήσεις για την πλέον αποδοτική επιλογή.

Τέλος η ίδια η επικοινωνία μιας νέας ιδέας ή ακόμα και μιας νέας μάρκας αποτελεί πρόκληση, έτσι ώστε το κοινό να ξεπεράσει τις προκαταλήψεις, να κατανοήσει μια νέα ιδέα και να την ενσωματώσει στην καθημερινότητα του. Ακόμα ένα ερώτημα για το μέλλον της αυτοκίνησης που αναζητά απάντηση.      

Χωρισμένοι σε ομάδες των 4 με 6 ατόμων, οι νέοι παρουσίασαν τις προτάσεις τους για την αντιμετώπιση αυτών των προκλήσεων στην ομάδα των κριτών που αποτελούνταν από στελέχη της Stellantis. Τα κριτήρια επιλογής αφορούσαν στην πρωτοτυπία της λύσης, στα οφέλη που αυτή έχει για τους πελάτες και το περιβάλλον, αλλά και στο κατά πόσο είναι οικονομικά βιώσιμη. Τοι υψηλό επίπεδο δυσκόλεψε την επιλογή των κριτών, οι οποίοι τελικά κατέληξαν στην πρόταση “Modular” των Stanislav Russo, Hava Abram Antonucci, Francesco Prodi και Alberto Mossetto. Η πρόταση της ομάδας εστίασε στη δημιουργία ελαφρύτερων και αρθρωτών (Modular) μπαταριών, οι οποίες μπορούν εύκολα και γρήγορα να τοποθετούνται και να απομακρύνονται από το όχημα σε ειδικά για αυτό το λόγο καταστήματα, ενώ κατά την παραμονή τους στο κατάστημα θα αποθηκεύουν ηλεκτρική ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές. Οι κριτές παρότι αναγνώρισαν ότι η συγκεκριμένη πρόταση δεν είναι άμεσα εφαρμόσιμη, αποτελεί ένα σενάριο το οποίο σύντομα θα βρίσκεται μέσα στις δυνατότητες που θα παρέχει η τεχνολογία. Ήδη το battery HUB της Stellantis που βρίσκεται στο Τορίνο, κατασκευάζει μπαταρίες με διαφορετική χωρητικότητα για τις διάφορες εκδόσεις του νέου αμιγώς ηλεκτρικού 500 και του επίσης αμιγώς ηλεκτρικού Fiat Professional E-Ducato.

Σύμφωνα και με τη φιλοσοφία της ομάδας e-Mobility της Stellantis, η αυτοκίνηση του μέλλοντος θα πρέπει να είναι βιώσιμη από περιβαλλοντολογική και οικονομική πλευρά, αλλά κυρίως να προσφέρει λύσεις που θα είναι άνετες και χωρίς άγχος για τους χρήστες. Για ακόμα μια φορά, το e-Mobility Challenge, απέδειξε πως αυτός ο «μαραθώνιος ιδεών» από τους νέους ανθρώπους αφήνει υποσχέσεις για πρωτοποριακές, όσο και ξεκάθαρες λύσεις για το μέλλον της αυτοκίνησης.

  

Σχετικά με την Stellantis

Η Stellantis αποτελεί μια από τις ηγετικές αυτοκινητοβιομηχανίες και παρόχους λύσεων αυτοκίνησης, με σταθερό και καθαρό όραμα: να προσφέρει ελευθερία κινήσεων με καθαρές, προσιτές και αξιόπιστες λύσεις αυτοκίνησης. Παράλληλα με την πλούσια κληρονομιά του Ομίλου και την παγκόσμια παρουσία του, η μεγαλύτερη δύναμη του βρίσκεται στη βιώσιμη απόδοση του, την εμπειρία του και τα ταλέντα των υπαλλήλων του σε όλο τον κόσμο. Η Stellantis θα βασιστεί στην ευρεία λίστα μαρκών της, οι οποίες δημιουργήθηκαν από οραματιστές που τις ενέπνευσαν με πάθος και ανταγωνιστικό πνεύμα και ξεχώρισαν τόσο στους εργαζόμενους τους, όσο και στους αγοραστές. Η Stellantis στοχεύει να γίνει η καλύτερη, όχι απλά η μεγαλύτερη, ενώ παράλληλα θα δημιουργεί προστιθέμενη αξία για τα μέλη της και τις κοινότητες στις οποίες δραστηριοποιείται.