Η Fiat Chrysler και η PSA, ιδιοκτήτρια της Peugeot, ανακοίνωσαν σήμερα πως ενώνουν τις δυνάμεις τους, μέσω ανταλλαγής μετοχών 50-50, με στόχο τη δημιουργία της τέταρτης μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας παγκοσμίως, μεταδίδει το Reuters.

Τα διοικητικά συμβούλια των δυο ομίλων έχουν δώσει εντολή στις αντίστοιχες ομάδες τους να οριστικοποιήσουν τις συζητήσεις και να καταλήξουν σε ένα δεσμευτικό μνημόνιο κατανόησης τις επόμενες εβδομάδες, όπως αναφέρουν σε κοινή τους ανακοίνωση η δυο εταιρείες.

Η Fiat Chrysler θα πληρώσει στους μετόχους της ειδικό μέρισμα 5,5 δισ. ευρώ και θα τους δώσει τις μετοχές της στην μονάδα Comau.

Πρόεδρος του νέου συνδυασμένου ομίλου θα είναι ο John Elkann, ενώ CEO θα είναι  ο διευθύνων σύμβουλος της Peugeot, Carlos Tavares. Η εταιρεία θα έχει έδρα στην Ολλανδία.

Το διοικητικό συμβούλιο θα αποτελείται από 11 μέλη, εκ των οποίων τα έξι μέλη θα προέρχονται από την πλευρά του ομίλου PSA συμπεριλαμβανομένου και του CEO Carlos Tavares. Ο πρόεδρος της Fiat, John Elkann, θα αναλάβει τον ίδιο ρόλο στο Νέο όμιλο που θα προκύψει, ενώ ως έδρα του νέου ομίλου φέρεται να είναι η Ολλανδία. Οι διευθυντές της FCA ενέκριναν αρχικά συμφωνία ωστόσο αναμένονται οι επίσημες ανακοινώσεις.

Το σχέδιο που εγκρίθηκε από το διοικητικό συμβούλιο του ομίλου PSA απαιτεί διαπραγματεύσεις για ένα δεσμευτικό μνημόνιο συμφωνίας που θα μπορούσε να διαρκέσει αρκετές εβδομάδες. Οι δύο αυτοκινητοβιομηχανίες προβλέπουν εξοικονόμηση κόστους περίπου 3,9 δισ. ευρώ και κανένα κλείσιμο εργοστασίων. Η συγχώνευση της FCA και της PSA θα δημιουργήσει έναν όμιλο που θα ανταγωνιστεί τον όμιλο Volkswagen με χρηματιστηριακή αξία περίπου 50 δισ. δολάρια. Το σχέδιο συγχώνευσης έρχεται αρκετούς μήνες αφότου η FCA και ο όμιλος PSA διεξήγαγαν μια σύμπραξη για τη συγκέντρωση επενδύσεων για την κατασκευή ελαφρών οχημάτων στην Ευρώπη και μετά την κατάρρευση τον Ιούνιο των διαπραγματεύσεων μεταξύ της Fiat και της γαλλικής ανταγωνιστικής Renault SA.

Ο όμιλος PSA και η FCA ανταγωνίζονται κάθε φορά σε επενδύσεις για την ηλεκτροκίνηση και δεν έχουν ισχυρή παρουσία στην Κίνα, αλλά ένας συνδυασμός θα μπορούσε να τους βοηθήσει να αναπτυχθούν στην κερδοφόρα αγορά επαγγελματικών οχημάτων στην Ευρώπη, δήλωσε ο Munoz. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες αντιμετωπίζουν τεράστια πίεση για να συγκεντρώσουν πόρους για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης αλλά και των συστημάτων, έχουν να αντιμετωπίσουν τους εμπορικούς πολέμους, την παγκόσμια επιβράδυνση ενώ ειδικά στην Ευρώπη, οι νέοι κανόνες για τις εκπομπές αποτελούν μια ακόμη πρόκληση.

 

Τελευταία νέα