• Η ιστορική μονάδα παραγωγής της FCA στο Τορίνο, το Mirafiori, κλείνει 80 χρόνια ζωής με αυτή τη σημαδιακή στιγμή να συμπίπτει με το ξεκίνημα της εγκατάστασης της γραμμής παραγωγής του νέου αμιγώς ηλεκτρικού Fiat
  • Περισσότερα από 35 μοντέλα και 28.700.000 μονάδες, συμπεριλαμβανομένου του θρυλικού Fiat 500 του 1957 έχουν «γεννηθεί» στις εγκαταστάσεις του εργοστασίου.
  • Περίπου 1.200 εργαζόμενοι θα είναι αφιερωμένοι στην παραγωγή του Fiat 500 BEV (Battery Electric Car) και η νέα γραμμή παραγωγής θα έχει παραγωγική δύναμη 80.000 μονάδων το έτος.
  • Η συνολική επένδυση θα φτάσει τα 700 εκ. ευρώ, ενώ η παραγωγή αναμένεται να ξεκινήσει το 2Il τρίμηνο του επόμενου έτους.
  • Αυτή τη στιγμή σχεδόν 20.000 εργαζόμενοι απασχολούνται στο βιομηχανικό συγκρότημα του Mirafiori στο Τορίνο, σε θέσεις που αφορούν την κατασκευή, το σχεδιασμό, την εξέλιξη νέων οχημάτων, τις οικονομικές υπηρεσίες, τις υπηρεσίες πώλησης και After Sales.
  • Η μονάδα παραγωγής του Mirafiori είναι η μεγαλύτερη του ομίλου FCA σε παγκόσμιο επίπεδο.
  • Η επένδυση 5 δις. στην Ιταλία από την FCA για την περίοδο 2019-2021 επιβεβαιώθηκε.

  

Η εγκατάσταση ενός υπερσύγχρονου ρομπότ της εταιρείας Comau (μέλος του ομίλου FCA) σε ένα από τα μεγαλύτερα εργοστάσια αυτοκινήτου στον κόσμο σηματοδοτεί τη σύνδεση του παρελθόντος και του μέλλοντος. Το εργοστάσιο του Mirafiori γιορτάζει τα 80 χρόνια ζωής, αλλά και το ξεκίνημα της εγκατάστασης μιας νέας γραμμής παραγωγής στην οποία θα κατασκευάζεται το νέο ηλεκτρικό Fiat 500 BEV. Η νέα γενιά οχημάτων που κατασκευάζονται στο Mirafiori συνεχίζουν τη μακρά παράδοση της μονάδας παραγωγής από την οποία πέρασαν περισσότερα από35 μοντέλα, μεταξύ των οποίον και το θρυλικό Fiat 500 του 1957.

Παρουσία επισήμων –συμπεριλαμβανομένων του δημάρχου της πόλης και του περιφερειάρχη- ο Pietro Gorlier, COO του ομίλου FCA για την περιοχή EMEA δήλωσε: «Το Mirafiori εξελίχθηκε παράλληλα με την πόλη του Τορίνο. Μοιράστηκε τις επιτυχίες και τις δύσκολες στιγμές, όμως πάντα βρήκε τον τρόπο να συνεχίσει ακόμα πιο δυνατό. Αποτελεί μία από τις ιστορικότερες γραμμές παραγωγής στην Ευρώπη από την οποία τα τελευταία 80 χρόνια πέρασαν περισσότερα από 28.700.000 αυτοκίνητα.»

Σήμερα περίπου 20.000 εργαζόμενοι απασχολούνται στο βιομηχανικό συγκρότημα σε διάφορες θέσεις (παραγωγή, εξέλιξη νέων οχημάτων, σχεδιασμός, υπηρεσίες πωλήσεων και after sales, κ.α.). Το Mirafiori αποτελεί τη μεγαλύτερη μονάδα παραγωγής της FCA στον κόσμο, ενώ στην ευρύτερη περιοχή του Πιεμόντε απασχολούνται επιπλέον 4.000 άτομα για την FCA και 40.000 για προμηθευτές.

Η σημερινή ημέρα σηματοδοτεί το άνοιγμα ενός νέου κεφαλαίου για το Mirafiori. Η νέα γραμμή παραγωγής είναι ειδικά σχεδιασμένη για ηλεκτρικά οχήματα, με το πρώτο από αυτά να είναι το νέο Fiat 500 BEV. Σήμερα το πρώτο ρομπότ εγκαταστάθηκε, ενώ οι υπόλοιπες εγκαταστάσεις θα δεχθούν τα νέα μηχανήματα στους αμέσως επόμενους μήνες. Στο τμήμα αμαξωμάτων αναμένεται να τοποθετηθούν 200 ρομπότ, ενώ τα πρώτα αυτοκίνητα προ-παραγωγής θα παραχθούν στα τέλη του έτους. Σχεδόν 1.200 άτομα θα τοποθετηθούν στη γραμμή παραγωγής του 500 BEV η οποία θα μπορεί να κατασκευάζει 80.000 μονάδες ανά έτος με δυνατότητα αύξησης της συνολικής παραγωγής.

Η συνολική επένδυση είναι της τάξης των 700 εκ. ευρώ, ενώ η παραγωγή αναμένεται να ξεκινήσει το 2Il τρίμηνο του επόμενου έτους.

«Το νέο μοντέλο σχεδιάστηκε και εξελίχθηκε εδώ. Είναι ένα γνήσιο προϊόν Made in Fiat e Made in Turin. Αποτελεί ακόμα ένα εξαιρετικό παράδειγμα της δυνατότητα που έχουμε να δημιουργούμε πρωτοποριακά προϊόντα στην εταιρεία μας και σε αυτή την πόλη. Στο Τορίνο εξελίσσουμε ένα νέο κέντρο ηλεκτρικών οχημάτων στο οποίο αυτή τη στιγμή εργάζονται 250 άτομα. Το νέο ηλεκτρικό Fiat 500 αντιπροσωπεύει απλά την πρώτη φάση των επενδύσεων μας στο Mirafiori. Θα ακολουθήσει το πρόγραμμα ανανέωσης της γκάμας της Maserati , ξεκινώντας με τη Levante, καθώς και τα υπόλοιπα μοντέλα που έχουμε στο στρατηγικό μας πλάνο.»

Pietro Gorlier, COO suo FCA για την περιοχή EMEA

 

Πρόσφατα η FCA δημιούργησε τη μονάδα e-Mobility για την περιοχή ΕΜΕΑ η οποία θα έχει σαν αποστολή να διαχειριστεί όλες τις δραστηριότητες που έχουν να κάνουν με τα ηλεκτρικά οχήματα. Παράλληλα η FCA πρόσφατα σύναψε συμφωνίες με τις Enel X και Engie  ώστε να είναι σε θέση να προσφέρει λύσεις που θα κάνουν πιο εύκολη, απλή και οικονομική τη χρήση ηλεκτρικών αυτοκινήτων του ομίλου.

Στην Ιταλία ο όμιλος σχεδιάζει την τοποθέτηση περισσότερων από 900 σταθμούς φόρτισης στις εγκαταστάσεις του, 1.200 σταθμών στα καταστήματα της Leasys και περισσότερους από 1.100 σταθμούς στο δίκτυο εξουσιοδοτημένων εμπόρων και επισκευαστών. Η συνολική επένδυση είναι της τάξης των 33 εκ. ευρώ και περιλαμβάνει προγράμματα που αφορούν στην πρωτοποριακή τεχνολογία Vehicle-to-Grid που επιτρέπει την ανταλλαγή ενέργειας μεταξύ του οχήματος (όταν δεν τη χρειάζεται) και του δικτύου.

 

Το πρόγραμμα του ηλεκτρικού 500 αποτελεί μέρος ενός ευρύτερου προγράμματος επενδύσεων της FCA στην Ιταλία για την περίοδο 2019-2021. Ο όμιλος θα επενδύσει συνολικά 5 δις. ευρώ με την ανανέωση της γκάμας να περιλαμβάνει νέα ή εξελιγμένα μοντέλα με ιδιαίτερη έμφαση στον εξηλεκτρισμό.

 

«Παρά τις προκλήσεις σε μακρο-οικονομική κλίμακα και τα προβλήματα της αγοράς μπορούμε σήμερα να επιβεβαιώσουμε το επενδυτικό μας πλάνο, καθώς και τα σχέδια μας που προχωρούν με ταχείς ρυθμούς.», δήλωσε ο κ. Gorlier.

 

Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης ο COO της FCA αναφέρθηκε σε μια σειρά πρόσφατων εξελίξεων που περιλαμβάνουν την παρουσίαση plug-in υβριδικών εκδόσεων των Jeep Renegade και Jeep Compass, καθώς και την παγκόσμια πρεμιέρα του ηλεκτρικού Ducato (του πρώτου ηλεκτρικού οχήματος της FCA που θα κατασκευαστεί στην Ευρώπη), η οποία πραγματοποιήθηκε πριν λίγες εβδομάδες στο Τορίνο. Παράλληλα αναφέρθηκε και σε άλλες δραστηριότητες του ομίλου στην Ιταλία που αφορούν στην παραγωγή οχημάτων, αλλά και στις υπηρεσίες μετά την πώληση μέσω της Mopar.

 

Ολοκληρώνοντας την ομιλία του ο κ. Gorlier δήλωσε: «Όλα τα μοντέλα που πέρασαν από τη γραμμή παραγωγής του Mirafiori αποτελούσαν σημείο αναφοράς για την εποχή τους γιατί πάντα είχαν κάτι πρωτοποριακό και μοναδικό. Είτε αυτό ήταν το στιλ, είτε οι διαστάσεις, οι κινητήρες ή τα υλικά κατασκευής. Σήμερα il πάθος μας per πρωτοπορία δεν έχει αλλάξει. Το νέο ηλεκτρικό Fiat 500 θα χρησιμοποιεί τεχνολογικά προηγμένες λύσεις σε ένα πολύ διαφορετικό βιομηχανικό και εμπορικό περιβάλλον από αυτό που ζήσαμε πριν λίγα χρόνια. Για ακόμα μία φορά το Mirafiori θα αποτελέσει σημείο αναφοράς στην ιστορία της FCA, αλλά και της αυτοκίνησης.»